Escriptor 'De capçalera'

Projecte de col·laboració entre els escriptors i les biblioteques

Pep Coll

El dia 23 d’abril de 2014, la Biblioteca Pública de Lleida va donar el tret de sortida al projecte “De capçalera” mitjançant el qual s’estableix un vincle entre un escriptor del territori i la biblioteca per tal de fer evident el vincle existent entre els escriptors catalans i les biblioteques públiques del país, destacant la trajectòria i el prestigi dels autors.

El projecte demana a les biblioteques que reconeguin de manera preferent un d’aquests escriptors de trajectòria literària contrastada i amb els quals mantenen una relació de proximitat i, al seu torn, que els escriptors triïn també una biblioteca predilecta o “De capçalera”.

Així doncs, a la nostra biblioteca l’escriptor escollit ha estat Pep Coll, nascut a Pessonada i establert a Lleida, amb una àmplia trajectòria literària per diferents gèneres, usuari habitual de la nostra biblioteca i autor representatiu de les nostres terres.

Per aquest motiu, trobareu a l’Àrea de Col·lecció Local de la Biblioteca una prestatgeria amb tota l'obra de Pep Coll, així com una petita selecció de les seves últimes obres en préstec al claustre de l'Àrea Infantil i Juvenil, a l'espai “Tot de Lleida” i una guia de lectura. També s’ha ampliat i actualitzat la biografia de l’escriptor a la Viquipèdia.

Aquest projecte ha estat impulsat pel Servei de Biblioteques  de la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Institució de les Lletres Catalanes  (ILC) i amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones .

Data d'actualització:  07.06.2017