Activitats de promoció de la lectura

L’Any Palau i Fabre, impulsat per la Fundació Palau, de Caldes d’Estrac, i el Departament de Cultura, mitjançant la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració d’institucions públiques i privades del país, ha portat a terme un gran nombre d’activitats per divulgar i recordar la figura de Josep Palau i Fabre, poeta, dramaturg, assagista, traductor, crític, i un dels principals experts mundials en Picasso.

Durant els mesos de febrer i març de 2018, aquesta commemoració arriba a la Biblioteca Pública de Lleida, amb la següent programació:

Del 12 de febrer al 12 de març, Claustre de l’Area infantil i juvenil
"Josep Palau i Fabre. L'home és un animal que es busca". Exposició de petit format que fa un recorregut per la trajectòria vital de Josep Palau i Fabre. Es presenta a l’espectador un poeta romàntic, un escriptor rebel, que trenca amb la família i la societat per fer realitat les seves aspiracions i els seus ideals.

Dimecres 14 de febrer de 2018, 19 h. Sala d’actes
“Les veus del ventríloc: Josep Palau i Fabre, referent internacional i nacional”. Conferència a càrrec de David Castillo, que analitzarà les relacions de Palau Fabre amb diferents figures internacionals i en els diferents àmbits de la seva obra.

Dijous 8 de març de 2018, 19 h. Sala d’actes
"Paradís de l’Alquimista". Recital de textos de Palau i Fabre a càrrec de Gemma Reguant i amb música a càrrec de Marc Egea.

A la Biblioteca Pública de Lleida els autors locals són els protagonistes.

“Els 10 de… Tertúlies literàries amb escriptors lleidatans” consisteix en una sèrie de trobades mensuals de petit format en els quals diversos autors locals presentaran i comentaran la seva obra i oferiran les seves 10 recomanacions literàries imprescindibles als assistents.

Les sessions tenen l’objectiu de donar veu i difondre l’obra dels autors locals i de promoure la lectura i els fons de la Biblioteca, de manera que els assistents puguin endur-se en préstec algunes de les obres comentades.

Aquest cicle estarà coordinat i conduït per la periodista Anna Sáez, que establirà diàleg amb l’autor sobre la seva obra i moderarà el torn de preguntes, de manera que es fomenti la tertúlia entre els autors i els lectors.

Properes sessions:

• Dilluns 19 de març de 2018. Per confirmar.
  • Dilluns 21 de maig de 2018. Per confirmar.

Les trobades es duran a terme al Vestíbul de l’Àrea de Col·lecció Local (2a planta).

Convidem a tots els usuaris a participar en aquest cicle i a conèixer l’obra dels nostres escriptors, i també a endur-se en préstec les recomanacions literàries que es poden trobar de forma permanent en un expositor a la Sala d’adults a l’apartat “Biblioteca dels escriptors lleidatans”

Podeu consultar les guies de lectura de cada sessió a l'apartat Col·lecció digital - guies de lectura de la nostra pàgina web, i també descarregar-vos la guia de lectura "La biblioteca dels escriptors lleidatans" amb les lectures recomanades dels escriptors que ens van visitar fins al juny de 2016 i que us podeu endur en préstec amb el carnet de la biblioteca.

Data d'actualització:  15.02.2018