Vine a donar sang a la biblioteca!

La Marató de donacions de sang arriba a la 15 edició

11/10/2018 19:10
marato sang

“La superexperiència de la donació de sang. Molt més del que dones”. Amb aquest lema, el Banc de Sang convida enguany a viure la sensació incomparable que és donar sang. Aquesta serà la idea central de la 15a Marató de Sang de Lleida, que se celebra el dimecres 17 d'octubre de 10 a 22 h a la Biblioteca Pública de Lleida. Durant 12 hores ininterrompudes, un ampli desplegament de mitjans i de serveis oferirà als ciutadans de Lleida la possibilitat de fer aquest gest solidari.

En l’edició anterior de la Marató es van aconseguir més de 300 donacions, el 19% de les quals eren de persones que donaven sang per primera vegada. Enguany, el repte és incrementar el nombre de donants i superar el mig miler.

La Marató pretén convertir el gest solidari de donar sang en una jornada festiva. Per això, hi participen també entitats, institucions, empreses, voluntaris i particulars que ajuden i donen suport en la organització de les activitats que es duran a terme durant tot el dia.

La jornada es podrà seguir també a les xarxes socials amb el hashtag #MSangLleida. Així, qualsevol ciutadà pot difondre la importància de donar sang a través de Facebook, Twitter, Instragram, correu electrònic o WhatsApp i contribuir a la donació de sang encara que no pugui donar sang.

L’experiència de donar sang
Tot imitant les caixes regal d’experiències que s’han fet populars en els darrers anys, la Marató de Donants de Lleida, que repeteix el mateix fil conductor que la resta de Maratons que es facin aquest 2018 a tot Catalunya, comptarà amb la seva pròpia experiència per regalar. Així, en acabat de donar, els donants rebran un desplegable equivalent a una caixa d’experiència que podran regalar a altres persones i animar-les a donar, a més d’un llibre obsequi de la Biblioteca Pública de Lleida. I com a novetat d’enguany, tots els donants rebran uns SMS quan la seva sang s’enviï a un hospital, per tancar l’experiència.

La Marató de Donants de Sang a Lleida està organitzada pel Banc de Sang i Teixits
(BST), conjuntament amb l’Ajuntament de Lleida, l’Associació de Donants de Sang del Segrià, i la Biblioteca Pública de Lleida i compta amb la col·laboració de diverses entitats.

Us hi esperem!