La biblioteca acull dues exposicions sobre dones artistes

04/07/2017 13:07
exposicions dones artistes

El Claustre de l’Hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida acollirà del 10 de juliol al 28 de setembre dues exposicions en les quals es reivindica la figura de les dones com a artistes.

Per una banda, es podrà veure l’exposició “Lola Anglada. Memòries 1892-1984”, que fa un repàs de la trajectòria artística i vital d’aquesta il·lustradora a partir del llibre Lola Anglada. Memòries 1892-1984 de les autores Núria Rius i Teresa Sanz. Aquesta exposició, produïda per la Diputació de Barcelona forma part de la mostra d’humor gràfic CaricArt 2017, impulsada per l’associació Tantatinta, que promou la recuperació i el reconeixement dels nostres clàssics històrics i el reconeixement i difusió dels autors d'humor gràfic contemporanis.
En la seva edició a Lleida compta amb el suport dels Serveis Territorials de Cultura i de la Biblioteca Pública de Lleida.

Per l’altra, es podrà veure l’exposició Artistes catalanes del dibuix i la pintura, produïda per l’Institut Català de les Dones, que difon els noms d'algunes de les dones, miniaturistes, pintores, dibuixants i il·lustradores que amb la seva obra han contribuït a configurar el patrimoni artístic de Catalunya des de l'Edat Mitjana fins el segle XX.

Les exposicions estaran complementades per una mostra de fons amb documents de la biblioteca, que els visitants es podran endur en préstec.

Us convidem a visitar-les!