La biblioteca acollirà l’exposició “La vida activa” i un taller de llibres d’artista

09/04/2018 22:04
expo vida activa

“La Vida activa” és una proposta sorgida d’un taller realitzat per l’artista Jordi Mitjà en el qual hi van participar alumnes de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol i usuaris del menjador social La Saleta de la Panera, on es va explorar les possibilitats creatives dels llibres d’artista a partir de la línia proposada per l’autor. La idea era molt simple però des del punt de vista de l’educació artística, molt potent: la possibilitat de generar idees, debats i produccions artístiques, partint d’objectes i materials de baix cost, concretament amb llibres de segona mà que són fàcils d’aconseguir i fins i tot alguns provenien de l’espai “Tria i remena” de la biblioteca.

El potencial d’aquest projecte no només rau en el cost dels materials que s’empren, sinó també en com canviem l’ús de l’objecte del qual partim, descontextualitzant-ho i visibilitzant-ne les diferents capes d’interacció que s’hi han acumulat arran dels seus diferents usos, amb l’objectiu d’activar un debat sobre la vida activa dels objectes i de com aquests canvien a mesura que són dipositaris de la interacció que hi fan les diferents persones que els tenen.

Jordi Mitjà (Figueres, 1970) ha realitzat residències a Cub, Ciutat de Mèxic i a São Paulo. Se li ha dedicat una exposició a l'Espai 13 de la Fundació Joan Miró, i ha participat en les exposicions inaugurals del Bòlit Centre d'Art Contemporani de Girona i del Canòdrom de la Meridiana de Barcelona; i la seva obra es troba en col·leccions públiques com el Museu de l'Empordà, la mediateca de la Fundació "la Caixa", o el Centro Gallego de Arte Contemporáneo, entre d'altres. La seva obra es caracteritza per la crítica social, que treballa a partir d’imatges de la vida quotidiana que l’artista registra contínuament. Col·lecciona experiències, imatges, inventa situacions, indaga en arxius, i proposa accions per examinar les reaccions humanes més simples en front a situacions imprevistes. Extreu i inventa a partir de la realitat, bé a través d’un tractament fílmic, bé publicacions o objectes, les seves propostes susciten qüestions sobre l’individu, els comportaments socials i l’art.

La mostra que es podrà veure a la biblioteca és, doncs, el resultat d’aquest taller, uns llibres d’artista únics que representen un format híbrid entre literatura i arts visuals, fets a través d’una metodologia totalment inclusiva, ja que és impossible preveure, a partir de les produccions resultants, quins participants tenen una formació artística prèvia i quins no.

Com a activitat complementària, el dissabte 21 d’abril a les 11 h tindrà lloc a la biblioteca un taller de llibres d’artista amb Jordi Mitjà, adreçat a persones adultes. Per a participar-hi, caldrà inscriure’s prèviament a través del formulari d’inscripció.

La inauguració de l’exposició serà dimecres 11 d’abril a les 12 h.

Us hi esperem!

La vida activa. Mostra de llibres d’artista
Exposició de l’11 d’abril al 31 de maig de 2018. Claustre de l’Àrea infantil i juvenil de la Biblioteca Pública de Lleida.
Participants: Jordi Mitjà, Giuseppe Grimaldi, Hossain Tigra, Dorel Mortila, Lafdil Ayssaoui, Younes Bouhout, Nila De Vera, Maria Alba, Amanda Àlvarez, Marc Chic, Miriam Ruiz, Denisa Tatar, Eloi Tella, Gemma Torrent, Robert Cabrera, Estefania Contreras, Gisela Font, Eric Garrido, Anna Llovera, Claudia Simon.