Celebrem l’Any Pedrolo amb la mostra d’Espai Cultura

Del 7 de novembre al 6 de gener de 2019

09/11/2018 11:11
expo pedrolo

L’any 2018 es commemora el centenari del naixement de Manuel de Pedrolo, un dels escriptors més prolífics i fecunds de la història de la literatura catalana. Per celebrar aquesta efemèride, els Serveis Territorials de Cultura a Lleida han organitzat la 4a mostra Espai Cultura al voltant de la figura de Manuel de Pedrolo, una iniciativa que té per objectiu acostar al públic en general tres equipaments culturals de primera línia com són la Biblioteca Pública, el Museu de Lleida: diocesà i comarcal i l’Arxiu Històric de Lleida, a partir de sengles programacions complementàries.

A la Biblioteca Pública de Lleida es podrà veure l’exposició “Manuel de Pedrolo, o, La paraula feta imatge. Recull de poesia concreta”, una aproximació a l’obra experimental de Pedrolo amb el corrent anomenat “poesia concreta”. Després de les seves primeres i excepcionals experimentacions formals dins el món de la narrativa, Pedrolo va treballar en unes obres que podríem definir com la fusió de la plàstica i el llenguatge, amb un element comú: els signes, ja siguin alfabètics, numèrics o icònics. Sota aquest concepte general l’exposició s’ordena a partir de tres àmbits (Pedrolo eròtic, Pedrolo jocs i Sobres) que combinen la temàtica que defineix l’obra pedroliana i la tècnica amb què es realitza, i el resultat presenta un Manuel de Pedrolo desconegut però altament suggerent i divertit.

L’exposició, organitzada pels Serveis Territorials de Cultura a Lleida i la biblioteca, compta amb la col·laboració del Museu Comarcal de Cervera i la Fundació Pedrolo, i amb el comissariat d’Alba Cuñé. Es podrà veure al Claustre de l’hemeroteca del 7 de novembre al 6 de gener.

La inauguració serà el dijous 15 de novembre a les 18.30 h i seguidament tindrà lloc l’espectacle poèticomusical “Mai no és de nit”, a càrrec de Jaume Calatayud i Vicente Monera.

Us hi esperem!