Exposició “Cadira 2015B” a la Biblioteca

Mostra de projectes del concurs de disseny de cadires de lectura del 2 al 31 d'octubre

28/09/2018 14:09
premi cadira

En el marc de les activitats programades durant el 2015 Any de les Biblioteques, el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, conjuntament amb el Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, van convocar un concurs adreçat als estudiants de grau universitari d’arquitectura i de disseny al voltant de dos objectes: la cadira i el llibre.

El concurs proposava un repte apassionant, el disseny d’una cadira que tingui a la vegada una doble funció: la de seure i la de ser un contenidor de llibres. La cadira és un dels objectes quotidians més pensats i projectats pels arquitectes i dissenyadors d’arreu del món. El seu disseny és un exercici senzill i complex a la vegada, perquè ha d’integrar molts aspectes, com l’estabilitat, ergonomia, etc. i, per a aquesta ocasió, s’hi afegeixen el llibre i les biblioteques.

El concurs cercava la creativitat i el talent dels estudiants, amb l’objectiu de recuperar i reforçar la tradició catalana pel bon disseny dels objectes quotidians, apropar als ciutadans la lectura, els llibres i les biblioteques i celebrar, amb la creació d’una cadira amb llibres, l’Any de les Biblioteques 2015.

Els plànols dels 14 projectes guardonats i els finalistes són l’origen d’aquesta exposició itinerant que s’ha pogut visitar a diverses biblioteques públiques i universitàries i ara es podrà veure a la Biblioteca Pública de Lleida del 2 al 31 d’octubre.

Us hi esperem!