La biblioteca acull l’exposició “Artesania i sostenibilitat”

Del 10 de maig al 15 de juliol de 2018

08/05/2018 19:05
expo artesania i sostenibilitat

La Biblioteca Pública de Lleida acollirà l’exposició itinerant “Artesania i sostenibilitat”, una mostra que recull les innovacions i bones practiques del sector artesà català entorn a la sostenibilitat ambiental i social i que també vol donar veu als artesans que aposten clarament per un model productiu més respectuós amb el nostre entorn.

L’exposició vol ser un espai de reflexió sobre la manera de produir i consumir. Venim d’una llarga etapa industrial en què el mercat ha prioritzat el consum continuat, el concepte d’“usar i llençar” propi d’un sistema amb obsolescència programada, però molts usuaris busquen en els productes que compren valors afegits diferencials com ara la personalització, la producció local i limitada, la durabilitat, la possibilitat d’adaptar-los o reparar-los, els materials locals, la qualitat, la fixació de la població a l’entorn... en definitiva, l’impacte que la seva compra té a la natura i a la societat.

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat de Catalunya, ha impulsat aquesta exposició que a Lleida acollirà 32 peces de 21 artesans diferents, entre joiers, ceramistes, perfumistes o dissenyadors.

D’entre totes les peces, en destaquem la de la dissenyadora i mestra artesana Carmela Rodríguez, establerta al Pont de Suert i pionera del disseny i modisteria d’autor ecològica. Des de 1990 reivindica l’ús de teixits naturals i ecològics en les seves línies de creació, tant en la producció de vestuari en lli per a terapeutes, com en la confecció de peces úniques de modisteria artesanal i d’autor.

“Artesania i Sostenibilitat” forma part d’una sèrie d’exposicions de producció pròpia de l’àrea d’Artesania del CCAM que vol explorar les sinergies entre l’artesania i altres sectors productius i creatius. La mostra, després de passar per Barcelona i Tortosa, es podrà veure al Claustre de l’hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida del 10 de maig al 15 de juliol, i continuarà la seva itinerància per Girona i Tarragona.

Us convidem a visitar-la!