La biblioteca acull l'exposició "Dones dibuixades"

10/08/2018 14:08
expo dones dibuixades

Fins el 7 de setembre de 2018 es pot veure al Claustre de l’Hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida l’exposició “Dones dibuixades. Sis autores d’avui revisiten Núria Pompeia”, dins la mostra Caricart 2018 i comissariada pels il·lustradors Pepe Gálvez i Alfons López.

Dones dibuixades és un diàleg entre l’ahir i l’avui de la dona com a autora i com a subjecte de l’humorisme gràfic. Un diàleg que s’estableix entre l’obra de Núria Pompeia i la visió i la versió d’aquesta, per part de sis autores contemporànies: Flavita Banana, Carla Berrocal, Raquel Gu, Susanna Martín, Paulapé i Ana Belén Rivero.

És també un homenatge obligat a Núria Pompeia, pionera solitària en l’art de dibuixar la dona, la seva discriminació, i els absurds de la vida en general, amb ulls de dona i mirada crítica. I alhora vol ser testimoni de la renovació i la multiplicació de les seves hereves en aquest camp de la creació gràfica.

Com a activitat complementària a aquesta exposció, el dia 5 de setembre a les 18.30 h, hi haurà una visita guiada a càrrec de Pepe Gálvez, oberta al públic adult i sense inscripció prèvia.

Us convidem a visitar-la!