La biblioteca acull una nova edició de la Marató de Donants de Sang

27/09/2017 13:09
marato donacio sang

El dimecres 4 d’octubre de 2017 Lleida celebrarà la Marató de Donants de Sang de la ciutat. La Biblioteca Pública de Lleida serà l’espai principal de la campanya des de les 10 del matí fins a les 22 hores.

“La teva sang diu coses. Comparteix-la” és l’eslògan de la Marató de Donants de Sang d’enguany, que vol posar de relleu la informació que es pot saber d’una persona a partir del grup sanguini, com ara de qui pot rebre sang, a qui pot donar-ne o quins usos pot tenir la seva sang.

En l’edició anterior de la Marató es van aconseguir més de 300 donacions, el 19% de les quals eren de persones que donaven sang per primera vegada. Enguany, el repte és incrementar el nombre de donants i assolir el mig miler.

A més de l’espai per a les donacions durant 12 hores, de manera ininterrompuda, la Marató comptarà amb altres iniciatives i activitats com els sorteigs i obsequis per als donants, la visita de diferents entitats de Lleida o actuacions per a tots els públics. Cal destacar l’acte de cessió de les obres d’art que han estat portada de la revista “Donem sang”, realitzades per reconeguts artistes de les comarques de Lleida i que s’han instal·lat a la biblioteca.
La Marató de Donants de Sang a Lleida està organitzada pel Banc de Sang i
Teixits (BST), conjuntament amb l’Ajuntament de Lleida, l’Associació de Donants de Sang del Segrià, i la Biblioteca Pública de Lleida entre altres.

Programa d'activitats

10 h - Acte d’inauguració de la Marató a càrrec d'Àngel Ros, Alcalde de Lleida i de Josep Borrell, Director dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida. Presentació de la col·lecció d'obres d'art de la revista "Donem Sang" cedides a la biblioteca.
10.30 a 12.30 h - Fotomaton
13.30 a 14 h - Actuació de Teatre per part de l’Aula Municipal de Teatre. Alumnat del CFGS en Tècniques d’Actuació Teatral.
17.30 a 18.30 h - Taller d’experimentació creativa amb flors.
18.30 a 19 h - Rondalla nacencia, Casa d’ Extremadura.
19.30 a 20h - Actuació de l'UniCorn, Cor de la Universitat de Lleida.
20 h a 20.30h - Actuació dels Castellers de Lleida.
20.30h a 21h - Actuació del Grup de dansa oriental Nihaia, dirigit per Txe Wa Halas.

Durant tota la Marató:
-Sorteig de regals per als donants
-Refrigeri
-Tots els donants seran obsequiats amb una bossa amb diferents detalls al seu interior.
-Visita de les entitats que han col·laborat amb la Marató.

La Marató es podrà seguir i difondre a les xarxes socials amb l’etiqueta #MSangLleida.
Us esperem a tots i totes a la cita més solidària! No hi falteu!