Activitats de cinema i música

Des de l'Àrea d'Audiovisuals de la biblioteca s'organitzen diverses activitats per donar a conèixer promocionar la col·lecció cinematogràfica i musical d'aquesta àrea.

Les activitats estan adreçades al públic adult, són gratuïtes i no es requereix cap coneixement previ.

El grup de cinema és una activitat de debat i anàlisi de pel·lícules en la qual les persones participants comparteixen l’anàlisi cinematogràfica d’una o diverses pel·lícules mitjançant un debat dirigit pel coordinador del grup. No és un cinefòrum ja que els participants hauran de visionar prèviament les pel·lícules seleccionades i el dia de la sessió es comentaran conjuntament.

El grup de cinema està coordinat i conduït per Jordi Larios, expert en el sector i responsable de la programació de la Filmoteca a Lleida.

En aquesta primera edició, s’ha fet una selecció de pel·lícules que es poden agrupar en dos blocs:

-1r bloc: Kenneth Branagh (d’octubre de 2017 a gener de 2018)
-2n bloc: Ingmar Bergman (de febrer a juny de 2018)

Per a participar en aquest grup de cinema cal tenir carnet de la biblioteca i inscriure’s prèviament omplint la butlleta que es pot trobar a recepció o bé descarregar des de la pàgina web, i presentar-la a la biblioteca. Termini d'inscripcions:  de l’1 al 23 de setembre i de l’1 al 15 de gener.
Les places són limitades. La no assistència, sense justificar, a dues sessions comportarà la pèrdua de plaça.

El calendari de sessions és el següent:
-10 d’octubre: Kenneth Branagh. "Los amigos de Peter".
-14 de novembre: Kenneth Branagh. "Enrique V", "Molt soroll per res".
-12 de desembre: Kenneth Branagh. "La huella", "Morir todavía", "Operación sombra".
-16 de gener: Kenneth Branagh. "La flauta màgica", "Thor", "La Cenicienta", "Frankenstein de Mary Shelley".
-13 de febrer: Ingmar Bergman.
-13 de març: Ingmar Bergman.
-17 d’abril: Ingmar Bergman.
-15 de maig: Ingmar Bergman.
-12 de juny: Ingmar Bergman.

Amb motiu del projecte “Biblioteques inclusives” que està duent a terme el Servei de biblioteques i al qual participa la Biblioteca Pública de Lleida, durant els mesos d’octubre, novembre, desembre de 2017 i gener de 2018 es podrà veure a la biblioteca un nou cicle de cinema amb el títol “Amb tots els sentits”. Hem volgut que el cicle es digués així donat que tracta sobre les percepcions que tenen les persones que pateixen alguna deficiència ja sigui física o psíquica. Sovint una persona a qui li manca un sentit en desenvolupa un altre, i a través d’aquestes pel·lícules es fa palès que aquesta mancança fa que tots ens acabem complementant d’alguna manera.

El calendari de les projeccions és el següent:
•Dimarts 17 d’octubre 2017. Sola en la oscuridad. Dir: Terence Young. Any 1967. Durada: 108 min.
Dimarts 21 de novembre 2017. La teoría del todo. Dir: James Marsh. Any 2014. Durada: 123 min.
Dimarts 19 de desembre 2017. El color del paraíso. Dir: Majid Majidi. Any 1999. Durada: 88 min.
Dimarts 23 de gener 2018. Cabeza de perro. Dir: Santi Amodeo. Any 2006. Durada: 91 min.

Les pel·lícules es podran veure a la Sala de projeccions audiovisuals (planta baixa), a les 17.30 h.
L'entrada és gratuïta i l'aforament limitat (no es poden reservar seients).

Biblioteques inclusives

El Documental del Mes és la branca de distribució del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Va néixer el 2005 amb l’objectiu d’apropar els documentals als espectadors més enllà de les ocasions puntuals que ens brinden els festivals i fora de les grans capitals.
Els documentals que es projecten en aquest cicle han estat seleccionats o premiats als principals festivals de cinema.

Les sessions són mensuals i es realitzen a la Sala de projeccions (planta baixa), a les 18h.
L'entrada és gratuïta i l'aforament limitat (no es poden reservar seients).

Calendari de projeccions de setembre a desembre de 2017:

•Dilluns 18 de setembre 2017, 18 h: Angry Inuk (Inuit enfadat). Dir: Alethea Arnaquq-Baril. Any: 2016. Durada: 85 min. VO en anglès i inuktitut subtitulada en català.
•Dilluns 9 d’octubre 2017, 18 h: La Promesa. Dir: Karin Steinberger & Marcus Vetter. Any 2015. Durada: 117 min. VO en anglès i alemany subtitulada en català.
Dilluns 13 de novembre de 2017, 18 h: Amazona. Dir: Clare Weiskopf. Any 2016. Durada: 82 min. VO en castellà i anglès subtitulada en català.
Dilluns 11 de desembre de 2017, 18 h: Renda bàsica (Free lunch society). Dir: Christian Tod. Any 2017. Durada: 90 min. VO en anglès i alemany subtitulada en català.

El documental del mes

Les "Escoltem..." són sessions de difusió musical adreçades als usuaris de la biblioteca pensades per arribar aquest art al públic, sense necessitat de tenir coneixements previs musicals.

Les sessions són a càrrec del músic i compositor David Esterri que va alternant incisos teòrics amb audicions comentades, amb l’objectiu d’aprendre i gaudir de la música.

Properament informarem de noves sessions a partir d'octubre de 2017.

Altres edicions d'aquesta activitat han estat:

• 2013: Escoltem... Wagner, dedicades a aquest compositor en motiu del bicentenari del seu naixement.
  • 2014: Escoltem... música d'avantguarda
  • 2015: Escoltem... rock
  • 2016: Escoltem... Granados, amb motiu de l'Any Granados.
  • 2017: Escoltem... òpera infantil
Data d'actualització:  15.09.2017