Activitats de cinema i música

Des de l'Àrea d'Audiovisuals de la biblioteca s'organitzen diverses activitats per donar a conèixer promocionar la col·lecció cinematogràfica i musical d'aquesta àrea.

Les activitats estan adreçades al públic adult, són gratuïtes i no es requereix cap coneixement previ.

Després d’unes dècades en les que el Western gairebé s’extingeix, en els últims anys sembla que aquest gènere ha tingut un nou ressorgiment. Alguns el classifiquen com el Neo Western actual que uneix les arrels més típiques i tòpiques del gènere amb la modernitat: protagonistes femenines, com Natalie Portman en “La venganza de Jane” (2016), interès per part de directors com Tarantino amb “Los odiosos ocho”, remakes com “Los siete magníficos” o la violència i humor de “El Valle de la venganza”.

En aquest nou cicle de cinema tindrem un tast dels nous aires de l’oest amb pel·lícules com “El renacido”, ambientada a l’Amèrica salvatge, protagonitzada per Leonardo DiCaprio; “Valor de ley”, dels germans Cohen, amb 10 nominacions als Òscars; “Los odiosos ocho”, al pur estil western i Oscar a la millor banda sonora i per últim, “El Jinete pálido”, protagonitzada per l’inconfusible Clint Eastwood.

El calendari de les projeccions és el següent:

•Dimarts, 20 de febrer de 2018: El Renacido. Dir: Alejandro González Iñárritu. Any 2015. Duració: 156 min.
•Dimarts, 20 de març de 2018: Valor de ley. Dir: Joel Coen i Ethan Coen. Any 2010. Duració: 110 min.
•Dimarts, 24 d’abril de 2018: Los Odiosos Ocho. Dir: Quentin Tarantino. Any 2015. Duració: 167 min.
•Dimarts, 22 maig de 2018: El Jinete pálido. Dir: Clint Eastwood. Any 1985. Duració: 113 min.

Les pel·lícules es podran veure a la Sala de projeccions audiovisuals (planta baixa), a les 17.30 h.

L'entrada és gratuïta i l'aforament limitat (no es poden reservar seients).

Us hi esperem!

Som de l'oest

El Documental del Mes és la branca de distribució del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Va néixer el 2005 amb l’objectiu d’apropar els documentals als espectadors més enllà de les ocasions puntuals que ens brinden els festivals i fora de les grans capitals.
Els documentals que es projecten en aquest cicle han estat seleccionats o premiats als principals festivals de cinema.

Les sessions són mensuals i es realitzen a la Sala de projeccions (planta baixa), a les 18h.
L'entrada és gratuïta i l'aforament limitat (no es poden reservar seients).

Calendari de projeccions:

• Dilluns 14 de maig de 2018, 18 h: "A Better Man". Dir. Attiya Khan, Lawrence Jackman. Any 2017. Durada: 79 minuts. VO en anglès subtitulada en català.
  • Dilluns 11 de juny de 2018, 18 h: Petitet. Dir. Carles Bosch. Any 2018. Durada: 100 min. VO en català i castellà.

El documental del mes

El grup de cinema és una activitat de debat i anàlisi de pel·lícules en la qual les persones participants comparteixen l’anàlisi cinematogràfica d’una o diverses pel·lícules mitjançant un debat dirigit pel coordinador del grup. No és un cinefòrum ja que els participants hauran de visionar prèviament les pel·lícules seleccionades i el dia de la sessió es comentaran conjuntament.

El grup de cinema està coordinat i conduït per Jordi Larios, expert en el sector i responsable de la programació de la Filmoteca a Lleida.

En aquesta primera edició, s’ha fet una selecció de pel·lícules que es poden agrupar en dos blocs:

-1r bloc: Kenneth Branagh (d’octubre de 2017 a gener de 2018)
-2n bloc: Ingmar Bergman (de febrer a juny de 2018)

Per a participar en aquest grup de cinema cal tenir carnet de la biblioteca i inscriure’s prèviament omplint la butlleta que es pot trobar a recepció o bé descarregar des de la pàgina web, i presentar-la a la biblioteca. Termini d'inscripcions:  de l’1 al 23 de setembre i de l’1 al 15 de gener.
Les places són limitades. La no assistència, sense justificar, a dues sessions comportarà la pèrdua de plaça.

El calendari de sessions de l'any 2018 és el següent:
-13 de febrer: Ingmar Bergman.
-13 de març: Ingmar Bergman.
-17 d’abril: Ingmar Bergman.
-15 de maig: Ingmar Bergman.
-12 de juny: Ingmar Bergman.

Les "Escoltem..." són sessions de difusió musical adreçades als usuaris de la biblioteca pensades per arribar aquest art al públic, sense necessitat de tenir coneixements previs musicals.

Les sessions són a càrrec del músic i compositor David Esterri que va alternant incisos teòrics amb audicions comentades, amb l’objectiu d’aprendre i gaudir de la música.

Properament informarem de noves sessions a partir d'octubre de 2017.

Altres edicions d'aquesta activitat han estat:

• 2013: Escoltem... Wagner, dedicades a aquest compositor en motiu del bicentenari del seu naixement.
  • 2014: Escoltem... música d'avantguarda
  • 2015: Escoltem... rock
  • 2016: Escoltem... Granados, amb motiu de l'Any Granados.
  • 2017: Escoltem... òpera infantil
Data d'actualització:  18.04.2018